Kalpten kalbe bir yol varsa
Bu aşktır elbet
Rüzgarın yetti bana
Koptu bir kıyamet
ŞARKI SUR'A ÜFÜRME OLAYINA BİR DİKKAT ÇEKME İLE BAŞLIYOR. RÜZGAR İLE KAST BU ÜFÜRME VE NETİCESİNDE KIYAMETİN KOPUŞU.
Aç kapını,ben geldim
Giydiğim ateşten gömlek
KAPI ''KARİAH/KAPI/GATE'' SURESİNDEKİ OLAYA BİR GÖNDERME. ALLAH'IN ASLA KARİAH'IN NE OLDUĞUNU TAM OLARAK BİLEMEZSİNİZ DEDİĞİ KONUDA ZANN İLE YAKLAŞIM YİNE GÖZE ÇARPIYOR.
Kuş sütüyle beslerim seni
Mis yerine koklarım seni
Kalbimin sarayları senin
Sen ağlat,ben severim seni
GÖNÜL/AKIL GÖZÜ PİNEAL GLAND'IN MECAZ YOLLU ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİLİYOR. HEPSİ GÜZEL AMA DAYANAĞINIZ NEDİR? EN ÖNEMLİ OLANI İSE ALLAH'A SUÇ İSNAT EDİLİYOR OLUŞU. HEM İYİLİĞİN HEM KÖTÜLÜĞÜN ALLAH'TAN OLDUĞU İDDİASI TAMAMEN ZANNDAN İBARETTİR VE KUR'AN İLE ZIT BİR GÖRÜŞTÜR. ZİRA SİZİN BAŞINIZA İYİ HER NE GELİRSE ALLAH'TAN, HER NE KÖTÜ GELİRSE SİZDENDİR! KABUL EDELİM Kİ İNSAN ÇOK NANKÖR BİR CANLI TÜRÜDÜR. HASTA BİR İNSAN DOĞDUĞU ZAMAN ALLAH VARSA NEDEN BU İNSAN HASTA DOĞDU DER, OYSA ALLAH, HERŞEYİ EN GÜZEL BİR BİÇİMDE YARATTIĞINI VE İNSAN'IN HAYVANİ YİYİŞ ŞEKLİNİN ÖNCE DOĞAYI VE DÜNYAMIZI, SONRA DA EVRENİ BU HALE GETİRDİĞİNİ, NETİCESİNDE DE SAKAT DOĞUMLAR DAHİL, HER TÜRLÜ PİSLİĞİN ÜZERİMİZE YAĞDIĞINI SÖYLER.
El üstünde tutarım seni
Dizimde uyuturum seni
Kalbimin sarayları senin
Ben seni yaşatırım seni
BURADA DA ALLAH'I KENDİSİNDE YAŞATMAKTAN VAZGEÇMEYECEĞİNİ SÖYLÜYOR.
Tut kolumdan çek götür beni
Hüüüüp diye içine çek beni
Yalnız taştan duvar olmaz
Bunu yaz bir yere
Sarılıp yatmazsam uyku girmez gözüme
Dünya gözümde değil
Olmuşum sana pervane...
KAYNAĞA DÖNÜŞ VE ''KAPI'' İLE DEĞİŞİM/DÖNÜŞÜM.
GÖRDÜĞÜNÜZ ÜZERE NİYET İYİ GİBİ GÖRÜNSE DE ZANNLAR İLE TAMAMEN İÇİ BOŞALTILMIŞ VE NEYE HİZMET ETTİĞİ TARTIŞILIR HALE GELMİŞ BİR ALLAH YORUMU MEVCUT ŞARKIDA. ELBETTE DUYGUSAL ANIMIZA DENK GELDİĞİNDE OLDUKÇA ÇEKİCİ GELEBİLİR FAKAT AKIL İLE DEĞERLENDİRMEYE ALDIĞINIZ ZAMAN İÇİNDE BESLEDİĞİ YANLIŞLAR VE YAN(I)LIŞLARIN HAYATİ ÖNEME SAHİP OLDUĞUNU GÖRÜYORSUNUZ.
BİRAZ DA KLİBİ DEĞERLENDİRELİM;
Evet arkadaşlar klibin başında Tarkan uyuyor tüm bu olaylar Tarkan uyurken gerçekleşiyor yani aslında yaşam bir rüya, kaynağa dönüş ise gerçekte uyanık olunan an.
Buraya çok dikkat edin ateist bir figür olan Serra Yılmaz bu klip için kesinlikle özel seçilmiş birisi. Hiçbir vasfı yok şu klipte ateist oluşundan başka. Senaryo gereği Tarkan'ın yaşamından buhranlı ve inançsız bir dönemi temsil ediyor kendisi.
Kadının bakışlarında bile bile reddedişi var, yani aslında herkes içten içe bilir Allah'ın varlığını, fakat kiminde kibir, kiminde hurafe dine bir tepki... gereğinden fazla ağır basar ve beynin sol lobuna kişiyi mahkum hale getirir. Olayları sol lob ile değerlendirenler ise resmi bütün göremez hale gelirler.
--------------------------------------------spoiler---------------------------------------------------
(HADİD 12-13) O gün, inanan erkekleri ve inanan kadınları, ellerinin arasında ve sağlarında ışıkları olduğu hâlde koşar göreceksin. –Bugün müjdeniz, altlarından ırmaklar akan, içlerinde sonsuza dek kalacağınız cennetlerdir. İşte bu, çok büyük kurtuluşun ta kendisidir!–
O gün münâfık erkekler ve münâfık kadınlar, o iman eden kimselere: “Bize bakın da sizin ışığınızdan alalım?” derler. Denildi ki: “Arkanıza dönün de ışık arayın!” Sonra da aralarına içinde rahmet, dışında da kendi yönünden azap olan kapılı bir sur çekilir.
---------------------------------------------spoiler--------------------------------------------------Burada ise Tarkan durumu kavrayıp kadının bulunduğu durumun vehametini bir dudak hareketiyle bize anlatıyor.
Ve kelebek etkisi arkadaşlar. Tüy düşmesi burada onu anlatmakta. Kelebek etkisi, bir sistemin başlangıç verilerindeki küçük değişikliklerin büyük ve öngörülemez sonuçlar doğurabilmesine verilen addır. Ancak eğer kesin bir bilgi ile bilirseniz ''sistemler kurup yönetmenin'' ancak Allah'ın varlığı ile mümkün olduğunu bilirsiniz. O ise olacak olanı açık seçik anlatmıştır, yanisi bizleri o kaostan korumuştur. Tasavvuf veya spiritüalizmin iddiaları zann yüklü bir Allah algısı ve kariah fikri oluşturmaktadır.
Ve nihayet Tarkan ölümüyle birlikte uyanır, mutludur zira doğru yolu bulmuştur. Fakat söylediğim gibi arkadaşlar yaratan ve yaratılanı birbirine karıştırırsanız zannlarınızın esiri olursunuz. Bir olma, tek vücut olma gibi fikirler kesinlikle Allah'ın hak/gerçek olan vaadine ters düşmektedirler.
Bir başka yazıda görüşmek üzere...
Abi şurayı pek anlayamadım;
YanıtlaSil''Kuş sütüyle beslerim seni
Mis yerine koklarım seni
Kalbimin sarayları senin
Sen ağlat,ben severim seni
GÖNÜL/AKIL GÖZÜ PİNEAL GLAND'IN MECAZ YOLLU ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİLİYOR. HEPSİ GÜZEL AMA DAYANAĞINIZ NEDİR? EN ÖNEMLİ OLANI İSE ALLAH'A SUÇ İSNAT EDİLİYOR OLUŞU. HEM İYİLİĞİN HEM KÖTÜLÜĞÜN ALLAH'TAN OLDUĞU İDDİASI TAMAMEN ZANNDAN İBARETTİR VE KUR'AN İLE ZIT BİR GÖRÜŞTÜR. ZİRA SİZİN BAŞINIZA İYİ HER NE GELİRSE ALLAH'TAN, HER NE KÖTÜ GELİRSE SİZDENDİR! KABUL EDELİM Kİ İNSAN ÇOK NANKÖR BİR CANLI TÜRÜDÜR. HASTA BİR İNSAN DOĞDUĞU ZAMAN ALLAH VARSA NEDEN BU İNSAN HASTA DOĞDU DER, OYSA ALLAH, HERŞEYİ EN GÜZEL BİR BİÇİMDE YARATTIĞINI VE İNSAN'IN HAYVANİ YİYİŞ ŞEKLİNİN ÖNCE DOĞAYI VE DÜNYAMIZI, SONRA DA EVRENİ BU HALE GETİRDİĞİNİ, NETİCESİNDE DE SAKAT DOĞUMLAR DAHİL, HER TÜRLÜ PİSLİĞİN ÜZERİMİZE YAĞDIĞINI SÖYLER.''
Dörtlük ile yazı arasında pek bir bağlantı kuramadım, pineal gland ile Allah'a iftira olayı mesela.
Sağ lobunu kullanıp bütünlüğü gör, bunu sen yapamazsan benim yapabileceğim hiçbir şey yok sevgili site yazarlarımızdan nate.
Sil''Sen ağlat ben severim seni'' bir iftiradır. Zaten Allah dedikleri şey onların algısında biraz farklı.
casiye 23 Peki sen, kendi boş-iğreti arzusunu ilâh edinen ve Allah'ın bir bilgi üzere kendisini saptırdığı, kulağı ve kalbini mühürlediği ve gözü üstüne bir perde çektiği kimseyi gördün mü/ hiç düşündün mü? Artık Allah'tan sonra ona kim doğru yol kılavuzluğu yapacaktır? Yine de öğüt alıp düşünmüyor musunuz?”
Pineal Gland bölgesine yapılan göndermeyi göremedim bir de, açıklama kısmındaki ilk cümleyi biraz daha açar mısın? Şu cümle;
Sil''GÖNÜL/AKIL GÖZÜ PİNEAL GLAND'IN MECAZ YOLLU ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİLİYOR.''
Nate bunu senin görmen lazım. Beslediğini söylediği gönül/akıl gözü. Burada yapılması gereken bir ayrım var, ''tanrı ve insan'' ben şarkıda pek ayrım göremedim. Bütünleşme hissi veriyor. Mor ve ötesinin Eurovision şarkısındaki gibi ''aranıyor sahibi ruhumun, tam yerine mi düştüm'' üzerinden algılamaya çalış. Bilgeler muhabbetinin nirvanasını görüyorum ben bu inançta. Yani insan zihni yaratıcı olan tanrı aslında tüm insanlığın zihni gibi bir yere çıkarıyorlar. Casiye suresinde verdiğim pasaj tamamen bu felsefeye giydiriyor.
Sil21 Yoksa kötülükleri işleyen o kimseler, kendilerini, hayatlarında ve ölümlerinde, iman eden ve düzeltmeye yönelik işler yapan kimseler gibi yapacağımızı mı zannettiler? Ne kötü hüküm veriyorlar!
22 Ve Allah, gökleri ve yeryüzünü gerçek ile ve de her kişiyi yaptığı ile karşılıklandırmak için oluşturdu. Ve onlar haksızlığa uğratılmazlar.
23 Peki sen, kendi boş-iğreti arzusunu ilâh edinen ve Allah'ın bir bilgi üzere kendisini saptırdığı, kulağı ve kalbini mühürlediği ve gözü üstüne bir perde çektiği kimseyi gördün mü/ hiç düşündün mü? Artık Allah'tan sonra ona kim doğru yol kılavuzluğu yapacaktır? Yine de öğüt alıp düşünmüyor musunuz?”
24 Yine onlar, “Hayat, ancak bu dünya hayatımızdan ibarettir. Ölürüz ve yaşarız. Bizi ancak geçen uzun zaman değişime/ yıkıma uğratır” dediler. Hâlbuki onların buna dair hiçbir bilgileri yoktur. Onlar, sadece zan yürütüyorlar.
Özellikle 24'ncü ayeti dikkatli oku, tam onların iddia ettikleri şey; ''kah inerim yeryüzüne kah çıkarım gökyüzüne'' Bunlar kariah/kapı hakkında bilmediklerini söylüyorlar, hayat bu dünyadan ibarettir, ölür ölür diriliriz, reenkarnasyon vs...
Sil